Leveransvillkor

Leverans- och betalningsmetoder
  • Alla priser inkluderar moms. Kunder under 15 år måste ha förmyndares godkännande. Produkter skickas till de flesta länder i EU, men inte alla. Om du bor i Finland ber vi dig beställa från den finska webbutiken. Kundvagnen visar billigaste leveransmetod. Vi förbehåller oss rätten att inte leverera en order. I sådana fall kommer kunden att få tillbaka hela beloppet på ordern.
  • Order som skickas per post kan betalas genom banköverföring eller kreditkort (Visa, Mastercard, American Express, Discover)
  • För småleveranser till EU-länder (utom Finland) tillkommer en fraktavgift på 15 euro. För order till ett värde som överstiger 130 euro är frakten kostnadsfri.

Avbeställningar och återbetalningar

När du fått leveransen bör du kontrollera att det du beställt finns med och i rätt mängd innan du börjar använda produkterna. Om leveransen innehåller feleller ytterligare produkter, får de inte öppnas eller användas, och kunden måste meddela oss detta omedelbart. Om fel produkter har öppnats eller använts eller på annat sätt behandlats så att produkterna inte är säljbara, kommer orderbeloppet inte att återbetalas.

Oanvända produkter måste returneras inom fjorton (14) dagar från och med den dag ordern levererades till kunden. Returnerad produkt och produktförpackning måste vara i samma skick som när de mottogs.

Meddela oss om du vill returnera en produkt, antingen per e-post info(a)biohit.fi eller per telefon +358-9-773 861.

Artiklar som skadas under leverans

Om levererade varor är skadade måste skadan omedelbart rapporteras till Posten samt till avsändaren. Om det är uppenbart att leveransen skadats under transporten (t.ex. om det runnit något ur förpackningen eller paketet är skadat på annat sätt), ska den tas till närmaste postkontor i oöppnat skick. Om skadorna upptäcks efter öppnandet, bör kunden också i detta fall ta med sig leveransen till närmaste postkontor så snart som möjligt. På postkontoret ska kunden fylla i en skadeblankett.

Order som skickas är ordentligt förpackade. Kontakta oss om Posten avslår din ansökan om kompensation. Tappa inte bort dokumentet som meddelar Postens beslut om kompensation, även om det är nekande. Vi ersätter inte skadade artiklar förrän postkontoret har utfärdat ett nekande beslut om kompensation.

Ansvarsvillkor

Återförsäljaren ansvarar inte för felaktig användning av produkterna eller eventuella skador som beror på att produkterna använts felaktigt. När kunden köper en produkt tar kunden fullt ansvar för produktens lämplighet och för korrekt användning av produkten

Betalningar

Betalning kan göras via tjänsten som erbjuds av Checkout Finland Oy (organisationsnummer 2196606-6) i samarbete med banker och kreditinstitut. Som konsument behöver du inte registrera dig eller betala extra för att du använder betalningstjänsten. Checkout Finland Oy:s verksamhet kontrolleras av finska Finansinspektionen (FIN-FSA). Alla dataöverföringar och penningtransaktioner är SSL-krypterade, vilket betyder att ingen utomstående kan se dina uppgifter. Checkout Finland Oy är betalningsmottagare.

Bankbetalningar online

Du kan kan använda internettjänsterna hos valfri finsk bank.

Kortbetalningar (Visa, Visa Electron, MasterCard och Business Eurocard)

Vid betalning med kreditkort eller betalkort fungerar PayPal som säljare, vilket innebär att PayPal och köparen utgör parterna i affärstransaktionen. Webbutiken ansvarar för marknadsföring och leverans av produkterna eller tjänsterna, och hanterar eventuella reklamationer. PayPal är betalningsmottagare och hanterar också reklamationer som gäller betalningar.

Kontaktinformation:
Checkout Finland Oy
Organisationsnummer: 2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 Tammerfors

Kundtjänst:
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
09–4282 7110 (mobilsamtalsavgift/lokalnätsavgift)
Vardagar 09:00–16:00
www.checkout.fi