1. Den personuppgiftsansvarige
Biohit Oyj, FO-nummer 0703582-0, Laippatie 1, oo880 Helsingfors, tel. 09 773 861
2. kontaktperson för ärenden som gäller registret
Daniela Söderström, Laippatie 1, oo880 Helsingfors, tel. 09 773 861
3. registrets namn
Biohits kundregister
4. Grunder för behandling av personuppgifter
Grunden för behandling av personuppgifter är kundförhållandet, kundens samtycke, en beställning från kunden eller annan saklig anknytning.
5. Ändamålet med användningen av personuppgifter
Personuppgifter kan användas av Biohit och dess närstående företag och dess närstående företag och partners för hantering, implementering, utveckling och övervakning av kundrelationer, kundservice och relaterad kommunikation och marknadsföring, samt för insamling och behandling av kundfeedback och nöjdhetsdata, och för att genomföra opinionsundersökningar och marknadsundersökningar eller annan liknande adresserbar kommunikation.
Behandlingsuppgifter kan läggas ut på Biohits partner och tjänsteleverantörer i enlighet med dataskyddslagstiftningen.
6. Datainnehåll i registret
Grundläggande kunduppgifter såsom namn, titel eller yrke, ålder eller födelseår, kön, modersmål, adress. Samt annan kontaktinformation, föredragna kontaktformer, kanalspecifikt samtycke till direktmarknadsföring och opt-out-information, andra identifierare som rör den registrerade i samband med samtyckesbaserad marknadsföring (om identifieraren samlas in från en tredje part begränsas antalet andra identifierare till en identifierare) samt tjänsteanvändning och köpinformation. Dessutom annan kundrelaterad information, såsom information som samlats in om användningen av webbplatsen (IP-adresser, enhetsinformation, besök på webbplatsen).
7. Lagringsperiod för personuppgifter
Personuppgifter sparas endast så länge som det är nödvändigt för det ändamål för vilket de samlades in. Som en allmän regel raderar vi kunduppgifter så snart vi anser att kundrelationen har upphört. Vi samlar också in uppgifter vars lagringstid bestäms av lag eller särskilda avtal. Orderinformation sparas till exempel i minst sex (6) år från slutet av det kalenderår då du senast handlade i vår onlinebutik.
8. Vanliga datakällor
Personuppgifter samlas in i samband med kundrelaterade evenemang, tjänster eller feedback, vid registrering för Biohits tjänster, eller på annat sätt direkt från den registrerade. En part som tillhandahåller identifiering, verifiering, adress, uppdatering, kredit eller liknande tjänster. Personuppgifter kan också samlas in och uppdateras från Biohits och dess närstående bolags register, befolkningsregistret, förbudsregister som upprätthålls av kundmarknadsföringsföreningen och andra liknande register. Uppgifter samlas dock inte in från patientregister.
9. Regelmässigt utlämnande av uppgifter
Personuppgifter kommer inte att lämnas ut utanför Biohit eller parter som är involverade i produktion, utveckling eller underhåll av tjänster och kommunikation på uppdrag av Biohit, förutom i enlighet med avtal, annat samtycke och föreskrifter.
När du fått leveransen bör du kontrollera att det du beställt finns med och i rätt mängd innan du börjar använda produkterna. Om leveransen innehåller feleller ytterligare produkter, får de inte öppnas eller användas, och kunden måste meddela oss detta omedelbart. Om fel produkter har öppnats eller använts eller på annat sätt behandlats så att produkterna inte är säljbara, kommer orderbeloppet inte att återbetalas.
Oanvända produkter måste returneras inom fjorton (14) dagar från och med den dag ordern levererades till kunden. Returnerad produkt och produktförpackning måste vara i samma skick som när de mottogs.
Meddela oss om du vill returnera en produkt, antingen per e-post info(a)biohit.fi eller per telefon +358-9-773 861.
Om levererade varor är skadade måste skadan omedelbart rapporteras till Posten samt till avsändaren. Om det är uppenbart att leveransen skadats under transporten (t.ex. om det runnit något ur förpackningen eller paketet är skadat på annat sätt), ska den tas till närmaste postkontor i oöppnat skick. Om skadorna upptäcks efter öppnandet, bör kunden också i detta fall ta med sig leveransen till närmaste postkontor så snart som möjligt. På postkontoret ska kunden fylla i en skadeblankett.
Order som skickas är ordentligt förpackade. Kontakta oss om Posten avslår din ansökan om kompensation. Tappa inte bort dokumentet som meddelar Postens beslut om kompensation, även om det är nekande. Vi ersätter inte skadade artiklar förrän postkontoret har utfärdat ett nekande beslut om kompensation.
Återförsäljaren ansvarar inte för felaktig användning av produkterna eller eventuella skador som beror på att produkterna använts felaktigt. När kunden köper en produkt tar kunden fullt ansvar för produktens lämplighet och för korrekt användning av produkten
Betalning kan göras via tjänsten som erbjuds av Checkout Finland Oy (organisationsnummer 2196606-6) i samarbete med banker och kreditinstitut. Som konsument behöver du inte registrera dig eller betala extra för att du använder betalningstjänsten. Checkout Finland Oy:s verksamhet kontrolleras av finska Finansinspektionen (FIN-FSA). Alla dataöverföringar och penningtransaktioner är SSL-krypterade, vilket betyder att ingen utomstående kan se dina uppgifter. Checkout Finland Oy är betalningsmottagare.
Du kan kan använda internettjänsterna hos valfri finsk bank.
Kortbetalningar (Visa, Visa Electron, MasterCard och Business Eurocard)
Vid betalning med kreditkort eller betalkort fungerar PayPal som säljare, vilket innebär att PayPal och köparen utgör parterna i affärstransaktionen. Webbutiken ansvarar för marknadsföring och leverans av produkterna eller tjänsterna, och hanterar eventuella reklamationer. PayPal är betalningsmottagare och hanterar också reklamationer som gäller betalningar.
Kontaktinformation:
Checkout Finland Oy
Organisationsnummer: 2196606-6
Varastokatu 3 A
33100 Tammerfors
Kundtjänst:
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
09–4282 7110 (mobilsamtalsavgift/lokalnätsavgift)
Vardagar 09:00–16:00
www.checkout.fi